Translate

вівторок, 25 лютого 2014 р.

Використане рослинне масло як основа для асфальту
Нині компоненти штучного асфальту отримують з нафти. І все ж асфальт все ще обходиться в копієчку - в $ 700-800 за тонну, що лише вдвічі дешевше бензину. З урахуванням десятків і сотень мільйонів тонн його споживання суми виходять гігантськими. Американські вчені звернулися до нового джерела сировини - рослинного масла, повідомляє ХІМПРОМ

Спроби перейти на аналоги асфальту, які не знають, що таке нафта, вже робилися; в якості основи для біоасфальту намагалися брати біомасу кукурудзи, і свинячий гній, але економічно доцільні і масові джерела поки знайти не вдавалося.

І ось Хайфан Вень з Університету штату Вашингтон ( США ) звернувся до нового джерела сировини. Його технологія отримання асфальту грунтується на уже вживаній рослинній олії, масові відході харчової промисловості, якої тільки в США мають до 11-12 млрд літрів на рік, в основному з фастфудів. Спроби створення з неї біодизелю поки не увінчалися значущими успіхами, а от у випадку біоасфальту ті ж особливості сировини, які робили її неважним паливом, навпаки, позитивно позначаються на якостях продукту .

Недавні випробування нового матеріалу в лабораторії показали, що, хоча у порівнянні з традиційними сумішами він злегка знижує стійкість дорожнього покриття до утомних тріщин, стійкість до температурних коливань, навпаки, підвищилася - через більшу пластичність сировини в порівнянні з штучними або природними бітумами.

З урахуванням того, що, згідно з розробленою в лабораторії пана Веня технологією, вартість біоасфальту обіцяється на рівні $ 200 за тонну, це досить пристойне досягнення, що дозволяє сподіватися на впровадження нового матеріалу вже в найближчому майбутньому.

Сам же вчений повідомляє, що перша ділянка справжньої дороги з біоасфальтової суміші буде побудована у Вашингтоні вже нинішнім літом, причому довжиною не менше 400 м, і по ній буде пущений реальний автомобільний потік. Це дозволить остаточно з'ясувати зносостійкість біоасфальту в умовах повсякденної експлуатації.

Немає коментарів:

Дописати коментар