Translate

четвер, 25 листопада 2021 р.

Історія успіху Реймонда Крока


Реймонд Альберт Крок – один з найвідоміших американських підприємців, засновник компанії McDonald’s, мережі ресторанів швидкого харчування. Він значним чином вплинув на модернізацію та розвиток сфери громадського харчування. Журнал Time у 1998-му році включив його у ТОП-100 найбільш визначних людей ХХ століття.

Справжній успіх до Реймонда Крока прийшов, коли йому було 52 роки. Його історія – це приклад наполегливої працьовитості та дотримання принципу «ніколи не здаватися». 

 
                                                             Початок кар’єри

Реймонд Альберт Крок народився 5 жовтня 1902 року в Оук-Парку, західному передмісті Чикаго, штат Іллінойс. Він народився в родині чеських іммігрантів. Рей, як називали хлопчика у родині, був найстаршим з трьох дітей. Батько Рея Луїс Крок працював у компанії Western Union з 12 років, мати була домогосподаркою. Через те що родині потрібні були гроші, місіс Крок давала приватні уроки з музики. Поки батьки були на роботі, Реймонд виконував частину хатньої роботи. У такий спосіб з самого дитинства хлопчик привчався до праці. Бабуся Реймонда з особливою увагою ставилася до порядку у домі й таку любов до чистоти прищепила й Рею, який пізніше задасть McDonald’s високу планку чистоти.
З дитинства Реймонд цікавила торгівля. У нього до цього був справжній талант. У шкільні роки він допомагав своєму дядькові в аптеці продавати холодні напої. Продажі йшли дуже успішно завдяки посмішці й енергійності хлопчика. У середній школі Реймонд підпрацьовував у гастрономі, у старшій – на самостійно заощаджені кошти відкрив музикальну крамницю.У 1922 році Рей влаштувався торговим представником у фірму з продажів паперових стаканчиків Lily Cup, де продажі йшли не надто успішно. Паралельно він працював штатним музикантом на радіостанції, де грав вечорами після основної роботи.

30-ті роки були нелегкими у родині Реймонда. Тоді зазнав краху фондовий ринок – усі активи батька Реймонда були знецінені, такий удар він не зміг пережити.


                                                        Зустріч з McDonald’s

Рей повернувся в Чикаго, продовжив займатися продажем паперових стаканчиків, а у 1938 році відкрив фірму з продажу міксерів – «Malt-A-Mixer» (пізніше – Prince Castle). Бізнес не виявився вдалим й призвів до боргів. Проте Крок не засмучувався, у нього було власне кредо: «Якщо ви не любите ризикувати, не варто лізти у бізнес». Так, саме «міксерний» бізнес привів Реймонда до справи його життя, а саме – до McDonald’s. Якось він особисто приїхав у ресторан братів Макдональдів, який купував у нього міксери для коктейлів. Те, що Реймонд побачив, насправді вразило його, й він переконав братів підписати угоду, згідно якій Крок міг продавати франшизи McDonald’s, отримуючи при цьому 1,9 % комісійні.


Що ж було особливого у закладі Діна (Річарда) та Мака (Моріса) Макдональдів?


Ресторан братів відрізнявся від інших закусочних – як за концепцією, так і підходом до виробництва продукції та обслуговування відвідувачів.Вони запропонували нову модель: увели систему самообслуговування, замінили звичайний посуд на одноразовий паперовий, скоротили асортимент до 9 позицій. Робота персоналу нагадувала конвеєр – кожен співробітник виконував просту функцію, що не потребує спеціальної кваліфікації. Завдяки такій системі, а також відсутності офіціантів у залах, можна було скоротити штат. Брати вийшли на цілком нову концепцію швидкого харчування, що заснована на швидкому обслуговуванні, низьких цінах та великому обсязі продажів.
Рей Крок та франчайзинг

«Франчайзинг» – система розповсюдження якогось продукту за ліцензією (франшизою), «франчайзер» – людина, що продає франшизу, «франчайзі» –  людина, що купила франшизу.

Рей Крок запропонував братам ідею, яка кардинально змінила як його особисту кар’єру, так і бізнес братів Макдональдз – він вигадав клонувати новаторський ресторан. На диво, ідея виявилася успішною й принесла Макдональдзам й Кроку світову славу.



Метод Крока не можна вважати новаторським. На той час і фастфуд, і франчайзинг існували, але Крок вніс власні зміни, які дозволили зробити McDonald’s унікальним брендом. Вигадати виграшну концепцію Кроку допоміг талант продавати й принципи, яким Реймонд слідував сам й переніс їх у кожний заклад McDonald’s.
Принципи франшизи Крока:

    суворе дотримання бренду McDonald’s
    суворий контроль якості торгової марки, стандартизація роботи
    продаж ліцензії на 20 років тільки на 1 ресторан, якщо франчайзі  виправдовував довіру, він отримував право відкрити ще один
    вперше прибуток залежав від доходу ресторатора
    контроль закупівель франчайзі тільки у плані стандартів McDonald’s
    реклама з чіткою аргументацією
    повна документація колективного досвіду роботи
    жива реклама
    орієнтація на клієнта – сім’ї

Особисті принципи Крока
- Працьовитість та самовіддача

Принцип, закладений у відомому висловлюванні Крока: «Робота – це м'ясо у гамбургері життя», – він проніс крізь усе своє життя. Навіть коли Рей відкрив свій власний ресторан, він не гидував важкою працею. Зранку він приходив у ресторан й разом з прибиральником готував його до відкриття. «Я не вважав, що соромно мити підлогу шваброю або чистити туалети, навіть якщо на мені гарний костюм», – говорив Крок.

-Формула «ЯКЧД»: Якість, Культура обслуговування, Чистота, Доступність

Отже, стандарт якості був однаковим для всіх закладів McDonald’s. Це суворо контролювали. Людина могла бути впевненою, що, де б він не відвідав ресторан McDonald’s, він отримає їжу однаково гарної якості за демократичну вартість. Крок впровадив правила щодо методів приготування, розмірів порцій, подачі страв. Такі суворі правила гарантували, що продукти McDonald’s будуть на вигляд і смак однаковими в усіх закладах франшизи. Такі нововведення сприяли успіху бренду McDonald’s у світовому масштабі. Також був стандарт обслуговування, що також не залежав від розташування закладу. А до чистоти у Крока було особливо уважне ставлення. У ресторані в обов’язковому порядку були заплановані прибирання, а кожен співробітник повинен був мати при собі ганчірку для прибирання. Крок був схиблений на чистоті настільки, що слідкував за гігієною та охайністю співробітників.

-Суворе дотримання корпоративних стандартів не заперечувало вияв особистих здібностей співробітників

Співробітники працювали на рівних, де у кожного були свої певні функції, але при цьому у кожного була можливість проявити себе, й у корпорації було місце перспективі кар’єрного зростання. Приклад тому – Фред Тернер – один зі співробітників, що в 50-их влаштувався у McDonald’s й пройшов шлях від простого працівника до президента корпорації й голови Ради директорів.

-Талант оратора й вміння мотивувати команду

Реймонд мав справжній талант імпровізовано виголошувати промови – він міг цікаво розповідати про деталі роботи свого дітища – McDonald’s й умів особливим чином надихати співробітників, зарядивши їх енергією й пристрастю до своєї справи.

Отже, Рей Крок володів трьома головними талантами – продавати, заробляти гроші, розповідати історії, – які допомогли йому реалізуватися й стати успішним.


                                                         Філософія McDonald’s


Сьогодні McDonald’s – один з найуспішніших й найвідоміших брендів у всьому світі. За кількістю ресторанів McDonald’s поступається тільки мережі Subway. Справу Рея Крока продовжують Джеймс Скіннер та Дон Томпсон, які є головним керівником й президентом компанії відповідно. Крок також відкрив Університет гамбургерології – навчальні класи для нових ліцензіатів та директорів ресторанів, – який перетворився у міжнародний навчальний центр для підготовки менеджерів вищої ланки, що використовує вдосконалені методи навчання.

Крок створив справжню філософію McDonald’s й задав високу планку стандартів ресторанів громадського харчування, яких дотримуються й до сьогодні. Якість, доступність, швидке та доброзичливе обслуговування, чистота – головні принципи, що закладені Кроком. Стиль Крока – це піклування про споживача, помножена на напружену роботу.

Крок зумів зрозуміти, що потрібно споживачу й створив зручний й доступний для будь-якої людини заклад, в якому відвідувач міг бути впевненим, що оперативно отримає смачний та свіжий продукт.

Працелюбність, клієнт-орієнтованість, удосконалення того, що вже є, цілеспрямованість, вміння не здаватися – ось ті якості, які допомогли Реймонду Кроку стати одним з найуспішніших підприємців у світі.


 

Немає коментарів:

Дописати коментар